javascriptNotEnabled

Texas Hold’em – Hierarchia układów

W pokera gra się pełną standardową talią składającą się z 52 kart. Z 52 kart można ułożyć 2.598.960 różnych kombinacji 5-kartowych, które tworzą określone układy pokerowe.

Pojedyncza karta: 1.302.540 kombinacji,
Para: 1.098.240 kombinacji,
Dwie pary: 123.552 kombinacje,
Trójka: 54.912 kombinacji,
Strit: 10.200 kombinacji,
Kolor: 5.108 kombinacji,
Ful: 3.744 kombinacje,
Kareta: 624 kombinacje,
Poker: 40 kombinacji.

Hierarchia układów pokerowych opiera się na częstotliwości ich występowania – im większa jest szansa na uzyskanie danej kombinacji, tym niższa jest jej pozycja w rankingu.

W pokerowym zapisie kartę „10" zapisuje się jako „T" (ang. ten).

Nazwy kolorów:

Kier (ang. heart)
Pik (ang. spade)
Trefl (ang. club)
Karo (ang. diamond)

Aby przy wartości kart zapisać ich kolory, dodaje się pierwszą literę angielskiej nazwy np.



Kh, Js, Tc, 6h, 3d

Można się również spotkać ze skrótem np. 32s, gdzie „s" (ang. suited) oznacza dwie karty w tym samym w kolorze.



Innym spotykanym skrótem jest np. 64o, gdzie „o" (ang. offsuited) oznacza dwie karty w różnych kolorach.




Układy pokerowe w kolejności od najniższego do najwyższego:

Najwyższa pojedyncza karta (ang. High Card)

Układ, w którym każda karta ma inną wartość – ale nie w jednym kolorze i nie następujących kolejno po sobie.
Np. Najwyższa karta - ósemka.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy nie zdoła utworzyć żadnego układu pokerowego wygrywa ten, którego najwyższa karta jest wyższa od kart przeciwników. Posiadacze takich samych najwyższych kart porównują następną kartę w kolejności, a jeśli i ta jest taka sama, porównują według tego schematu kolejne karty dodatkowe. Jeśli okaże się, że wszystkie pięć kart przeciwników składa się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Para (ang. One Pair)

Układ, w którym występują dwie karty o takiej samej wartości i trzy karty dodatkowe o różnych wartościach.
Np. Para asów.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada parę, wygrywa ten, którego para jest najwyższa. Jeśli dwóch lub więcej graczy posiada taką samą parę, wygrywa właściciel najwyższej karty dodatkowej spośród trzech pozostałych kart. Jeżeli i one są takie same, porównywane według tego schematu są kolejno dwie pozostałe karty dodatkowe. Jeśli okaże się, że wszystkie pięć kart przeciwników składa się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Dwie pary (ang. Two Pair)

Układ składający się z dwóch par i jednej karty dodatkowej.
Np. Dwie pary – dziesiątki i szóstki.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada dwie pary, najpierw porównuje się wyższe z par – zwycięża posiadacz najwyższej. Jeśli pary te są takie same, to ich właściciele porównują niższe pary. Jeżeli i one posiadają taką samą wartość, o zwycięstwie rozstrzyga dodatkowa karta. Jeżeli okaże się, że wszystkie pięć kart przeciwników składa się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Trójka (ang. Three of a Kind)

Układ składający się z trzech kart o takiej samej wartości i dwóch kart dodatkowych o różnych wartościach.
Np. Trójka waletów.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada trójkę wygrywa ten, którego trójka jest najwyższa. Jeśli dwóch lub więcej graczy posiada taką samą trójkę, wygrywa właściciel najwyższej karty dodatkowej spośród dwóch pozostałych kart. Jeżeli i one są takie same, porównuje się ostatnią kartę dodatkową. Jeśli okaże się, że wszystkie pięć kart przeciwników składa się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Strit (ang. Straight)

Układ składający się z pięciu kolejno następujących po sobie kart - nie w jednym kolorze.
Np. Strit z najwyższą szóstką.



Uwaga: As może uzupełnić strita od asa do dziesiątki (najwyższego), jak również strita od piątki do asa (najniższego) – as w tym przypadku jest traktowany jako jedynka. To jedyne dwa przypadki kiedy as może być kartą tworzącą strita.
Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada strita wygrywa ten, którego strit zaczyna się od najwyższej karty. Jeżeli okaże się, że strity przeciwników składają się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Kolor (ang. Flush)

Układ składający się z pięciu kart w takim samym kolorze - nie następujących kolejno po sobie.
Np. Kolor z najwyższą damą.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada kolor, wygrywa ten, którego kolor zaczyna się od najwyższej karty. Posiadacze takich samych najwyższych kart tworzących kolor porównują następną kartę w kolejności, a jeśli i ta jest taka sama, porównują według tego schematu kolejne karty z układu. Jeżeli okaże się, że kolory przeciwników składają się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Ful (ang. Full House)

Układ składający się z trójki i pary.
Np. Ful króle na dziesiątki.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada fula, wygrywa ten, którego ful składa się z wyższej trójki. Jeśli trójki są takie same, porównuje się pary. Jeżeli okaże się, że wszystkie pięć kart przeciwników składa się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Kareta (ang. Four of a Kind)

Układ składający się z czterech kart o takiej samej wartości i jednej karty dodatkowej.
Np. Kareta asów.



Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada karetę, wygrywa ten, którego kareta składa się z kart o wyższej wartości. Jeśli karety są takie same, porównuje się kartę dodatkową. Jeżeli okaże się, że wszystkie pięć kart przeciwników składa się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.

Poker (ang. Straight Flush)

Układ składający się z pięciu kolejno następujących po sobie kart w jednym kolorze (strit i kolor jednocześnie).
Np. Poker z najwyższą dziewiątką.



Uwaga: As może uzupełnić pokera od asa do dziesiątki (najwyższego – ang. Royal Flush), jak również pokera od piątki do asa (najniższego) – as w tym przypadku jest traktowany jako jedynka. To jedyne dwa przypadki, kiedy as może być kartą tworzącą pokera.
Jeżeli dwóch lub więcej graczy posiada pokera, wygrywa ten, którego poker zaczyna się od najwyższej karty. Jeżeli okaże się, że pokery przeciwników składają się z kart o dokładnie takiej samej wartości, następuje remis.
Żeby dodawać komentarze, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Rozwiąż quiz
Jesteś tu nowy? Sprawdź, od czego zacząć pokerową edukację.
Masz już u nas konto? Zaloguj się
javascriptNotEnabled
Teoria Nasze narzędzia, kursy i tutoriale pomogą Ci zacząć.
Praktyka Opanuj za darmo podstawy i zaawansowane strategie gry.
Sukces! Wykorzystaj zdobytą wiedzę i zacznij wygrywać!
/ZACZNIJ GRAĆ JUŻ DZIŚ/
The League Sprawdź swoje pokerowe umiejętności, mierząc się z konkurentami z całe...
The League – wygrywaj co miesiąc darmowe nagrody pokerowe!
Więcej
/Obejrzyj/
Zapoznaj się z błyskawiczną, filmową wersją naszego kursu.